CS:GO
הסיקור של היום הוא על המשחק הידוע בשם:
Counter-Strike: Global Offensive מכונה גם CS:GO, משחק רשת מסוג יריות מגוף ראשון שפותח על ידי Hidden Path Entertainment ו- Valve, זהו המשחק הרביעי בסדרת קונטר סטרייק הראשית.
במשחקים הקודמים בסדרה, Counter-Strike: Global Offensive הוא משחק יריות מגוף ראשון מרובה משתתפים בעל מטרה. כל שחקן מצטרף לקבוצה של טרוריסטים או לוחמים בטרור ומנסה לבצע את מטרת הקבוצה שלו או לחסל את הקבוצה הנגדית. המשחק פועל בסיבובים קצרים אשר נגמרים כאשר כל השחקנים מקבוצה מסוימת מתים, או כאשר קבוצה אחת הצליחה לבצע את מטרתה. עבור רוב מצבי המשחק, כאשר שחקן מת- עליו לחכות לסיבוב הבא על מנת לחזור לשחק.
השחקנים רוכשים כלי נשק וציוד בתחילת כל סיבוב עם כסף שזכו בו על פי ביצועיהם בסיבוב הקודם לו. השלמת מטרות או הריגת אויבים מזכה את השחקן בכסף, בעוד שפעולות שליליות כמו הריגת חבר לקבוצה או בן ערובה- לוקחות מן השחקן כסף. בנוסף, בכל סוף סיבוב כל השחקנים מקבלים כסף, כאשר השחקנים בקבוצה המנצחת מקבלים מעט יותר מן הקבוצה המפסידה.
במשחק נוספו כלי נשק וציוד חדשים אשר לא נראו בקודמיו, בין הבולטים ישנו רימון האש עבור כל קבוצה (מיוחס בתור "מולוטוב" אצל הטרוריסטים ו- "רימון תבערה" אצל לוחמי הטרור). הוא מכסה אזור קטן באש באופן זמני, אשר גורמת נזק לכל מי שעובר דרכה.
חפצים קוסמטים, כגון צבעים לכלי נשק, נוספו לאחר השחרור.
מצבי משחק:
כרגע, ב- Counter-Strike: Global Offensive ישנם ארבעה מצבי משחק בהם ניתן לשחק:
- פשוט ותחרותי (Competitive – משחקים קובעי רמה): המצב המשוחק ביותר של המשחק, בו יש משימות של תרחיש פצצה ותרחיש בני ערובה. בתחילת כל סיבוב, שחקנים יכולים לרכוש כלי נשק וציוד עם כסף שהרוויחו מפעולותיהם הקודמות, מעזרה בהריגות ועד השלמת מטרות. ללא קשר לסוג המשימה, סיבוב מסתיים כאשר אחת הקבוצות משלימה את מטרתה, מחסלת את הקבוצה היריבה, או נותנת לזמן להיגמר. אם הזמן נגמר כאשר הקבוצה בעלת המטרה (בתרחישי פצצה הטרוריסטים ובתרחיש בני ערובה לוחמי הטרור) לא השלימה אותה- הקבוצה השנייה מנצחת וכך חוזר חלילה עד שאחת הקבוצות ניצחה שישה עשר סיבובים ואז היא המנצחת במשחק.
- תרחיש פצצה: על הטרוריסטים לשתול פצצת C4 באחד משני האתרים המיועדים לכך ולהגן עליה עד שהספירה תיגמר והיא תופעל; על לוחמי הטרור למנוע מהפצצה לפעול, בין אם זה על ידי לוודא שהטרוריסטים לא ישתלו אותה או לנטרל אותה לאחר שנשתלה. אם הפצצה נוטרלה, קבוצת לוחמי הטרור תנצח ללא התחשבות בכמה שחקנים נשארו חיים בקבוצת האויב.
- תרחיש בני ערובה: על לוחמי הטרור לחלץ בני ערובה מהטרוריסטים, ולהביא אותם לנקודת החילוץ; על הטרוריסטים למנוע מבני הערובה לברוח. טרוריסט או לוחם טרור שינסה להרוג בן ערובה יקבל עונש כספי גבוה. עדכון מאוחר יותר שינה את הצורה בה לוחמי הטרור מחלצים בני ערובה: במקום להוביל אותם, על השחקנים לשאת אחד מבני הערובה לנקודת החילוץ.
- מרוץ חימוש: מצב מבוסס מטרת הרג, בו השחקן זוכה בכלי נשק חדשים עבור הריגות. השחקן הראשון שזוכה בהריגה עם הסכין המוזהבת, הנשק האחרון, מנצח במשחק.
- הריסה: מצב מבוסס סיבובים אשר מבטל את אפשרות קניית כלי הנשק והציוד, ומעניק לשחקנים בכל סיבוב נשק חדש עבור לפחות הריגה אחת בסיבוב הקודם. עבור הריגה שנייה, יזכה השחקן גם ברימון, שבכל הריגה נוספת יוחלף ברימון אחר. מצב זה דומה לתרחיש הפצצה, כיוון שגם בו על קבוצה אחת לשתול את הפצצה ולהפעיל אותה, אם כי במצב זה ישנו רק אתר אחד המיועד לכך.
- משחק מוות (נוסף ב- 12 בנובמבר 2012): מצב המורכב ממשחקים של 10 דקות. על כל שחקן להשיג את הכמות הגבוהה ביותר של נקודות על ידי הריגות עם כלי נשק שונים או רצויים. מספר הנקודות עבור הריגה תלוי בנשק. השחקנים יכולים גם לנצל את "זמן הבונוס" המופיע באופן אקראי בכל כמה זמן עבור כלי נשק שונים, או להשתמש בסכין עבור נקודות נוספות. כמו במירוץ חימוש, השחקן חוזר למשחק באופן מידי לאחר שנהרג, אך גם כאשר הוא בוחר להשתמש בנשק בונוס.
מהניסיון במשחק אפשר מיד להבחין בבעיה שקיימת, מספר ההאקרים במשחקים, ולמרות ש- Valve מנסים הכל עם הוואק (VAC) נראה שאין כל כך שינוי מכיוון שאותם אנשים עדיין יכולים לקנות את המשחק במשתמש אחר ולהמשיך.