FIFA 18
שם המשחק: פיפא 18
תאריך השקה: 29 בספטמבר 2017
טריילר:
קצת על המשחק:
המשחקיות בפיפא לא משתנה בצורה משמעותית השנה, וגם כשכן אז עדיין מרגישים בעקבות של המשחק הקודם (FIFA 17ׁׂׂ), עם פיפא 18 המצב נותר כך, ובכל זאת השינויים שנעשו הפכו אותו למשחק הכיפי ביותר עבורי בסדרה ׁ(לפי דעתי לפחות).
השנה המשחק מציג את טכנולוגיית Real Player Motion, אותה מגדירים ב-EA כצעד הגדול ביותר במשחקיות בהיסטוריה של הסדרה.
זו מערכת אנימציות חדשה שמשפיעה ישירות על הריספונסיביות של השחקנים, עם אנימציות שחולשות על פריימים בודדים. איתה ניתן לבצע פעולות עדינות שמשנות את כל ההתקפה בהתמודדות מול שחקני ההגנה של הקבוצה היריבה, וכך התנועה עם הכדור היא אינטואיטיבית ביותר.
פיפא לאורך השנים העמיקה במשחקיות, אם להגיד תאמת היה לי קשה להתרגל להגנה, ועד שהסתדרתי איתה טיילו לי ברחבה וחטפתי גולים בצרורות.
יש 12 פעולות שונות שניתן לבצע בהגנה ועוד 14 שניתן לבצע בהתקפה מה שהופך את המשחק לדורשני.
עם זאת, משחק ההתקפה שלי היה מסודר הרבה יותר מאשר במשחקים הקודמים, גם שמתי לב שמסירות הולכות לאן שייעדתי אותן, ובעזרתם אפשר להוציא מהלכים מתוכננים מראש- להשאיר כדור, לרוץ ולשלוח, דריבל קטן והתנועה זורמת וטובה- כל זאת טוב להחזקת הכדור, אבל לשבור את הרביעייה האחורית נהיה עבודה של ממש, וזה כיף.
מבחינתי התנועה של שחקנים ללא כדור למקומות הנכונים עושה את שלה, והשאר תלוי ביכולת ההגנה של השחקן ממול.
שאר מצבי המשחק כמו Football Ultimate Team או מצב קריירה קיבלו את השיפורים הקטנים שלהם, בקריירה חתימה על חוזים יותר מפורטת וקיים מגוון גדול יותר של תרגילים לאימון, אבל הייתי רוצה לראות מצב קריירה יותר עמוק.
עם השנים המצבים השונים שופרו ושופצו אבל לא משהו בסדר גודל דרמטי, לפחות לא בשנים האחרונות. נראה כי "The Journey" הפך לבמה המרכזית ומהווה מקור השראה ליצירתיות ושינויים בשאר המשחק.